Het is ons doel om iedereen te voorzien van het perfecte kado, maar het kan zijn dat je je bedenkt na je aankoop. Dan kun je jouw aankoop natuurlijk ruilen of retourneren.

Ruilen in de winkel

Het is mogelijk om je aankoop in de winkel te ruilen, dit kan dan ook in alle winkels, binnen 30 dagen. Bij een aankoop in de winkel gaat dat zoals je gewend bent: je gaat terug naar de winkel met je aankoop en de kassabon, zoekt een nieuw artikel uit en ruilt deze om bij de kassa. Ditzelfde geldt ook voor een bestelling die je op hebt gehaald in de winkel. Afhankelijk van je aankoopbedrag en de prijs van het nieuwe artikel ontvang je geld terug of betaal je bij. Kies je hetzelfde artikel uit? Dan hoef je uiteraard niets te bij te betalen.

Spelregels voor het ruilen bij een Toy plaza winkel:

  • Je kunt jouw aankoop binnen 30 dagen ruilen op vertoon van de kassabon
  • Heb je geen bon meer? Dan kun je met het pinafschrift naar de winkel van aankoop om daar de kassabon terug te kunnen vinden
  • We kunnen alleen artikelen terugnemen die in een ongeopende verpakking zitten en opnieuw verkoopbaar zijn. Als een artikel geopend en gebruikt is, dan kan deze niet meer worden geruild
  • Voor software- en hardware-artikelen geldt dat wij deze alleen omruilen als deze nog verzegeld/geseald zijn. Is de verzegeling verbroken, dan kunnen we het artikel jammer genoeg niet terugnemen
  • Voor Hardware artikelen (Gameconsoles en tablets) geldt dat deze enkel kunnen worden geruild. Het is niet mogelijk om je geld terug te krijgen.
  • Tegoedkaarten, waarde kaarten, kadokaarten en/of digitaal content kan niet worden geruild
  • Web-only artikelen kunnen enkel worden teruggestuurd middels het retourformulier

Aankoop terugsturen

Lukt het niet om je aankoop terug te brengen naar een van onze winkels? Dan kun je via een het retour formulier deze aanmelden.

Spelregels voor het terugsturen van jouw aankoop:

We kunnen natuurlijk niet spelen zonder regels. Om jouw aankoop bij Toy plaza terug te sturen zijn dat de volgende:

  • Je kunt jouw aankoop binnen 30 dagen terugsturen
  • Het termijn van 30 dagen gaat van start op de eerste dag nadat je je bestelling hebt ontvangen. We noemen dit termijn ‘het zichttermijn’
  • We maken iemand anders graag blij met jouw aankoop, daarom dient het artikel (voor zover mogelijk) in de originele verpakking te zitten en in verkoopbare staat te verkeren. Indien het artikel niet in originele staat verkeerd kan er waardevermindering van het artikel ontstaan.
  • Games, CD’s, DVD’s, software met codes en overige software kunnen alleen in de oorspronkelijke, gesealde verpakking worden teruggestuurd
  • Het is helaas niet mogelijk om het door jou in de winkel gekochte artikel of je in de winkel opgehaalde online bestelling terug te sturen. Kijk hier voor jouw dichtstbijzijnde winkel om deze alsnog terug te kunnen brengen

Ik wil mijn online bestelling retourneren.

Je kunt jouw online bestelling binnen 30 dagen na aankoop retourneren. De allersnelste, makkelijkste en ook duurzaamste manier om dit bij Toy plaza te doen is door jouw aankoop terug te brengen in één van onze winkels. Je kunt direct jouw aankoop omruilen voor een nieuw artikel of je krijgt het aankoopbedrag terug.

Is er gekozen voor achteraf betalen via Klarna? Dan is het niet mogelijk om jouw de online aankoop terug te brengen in één van onze winkels.

Ik wil mijn bestelling toch terugsturen.

Is er geen winkel in de buurt of lukt het je niet om deze terug te brengen? Dan kun je jouw online bestelling, via een Postnlpunt terugsturen.

  1. Vul het Retourformulier in.
  2. Stop het retourformulier samen met de te artikelen welke je wilt terugsturen in de originele doos waarin je jouw bestelling ook hebt ontvangen. Zorg ervoor dat het bezorglabel van Postnl nog goed op de doos aanwezig is.
  3. Breng het pakketje naar een PostNL Punt bij jou in de buurt
  4. Na ontvangst van jouw pakketje ontvang je binnen 14 werkdagen jouw aankoopbedrag terug.
  5. Je ontvangt een e-mail zodra we jouw pakketje retour hebben ontvangen. Je ontvangt jouw aankoopbedrag gemiddeld binnen 5 werkdagen terug op de rekening van aankoop.

Vergeet niet om het verzendbewijs van jouw pakketje goed te bewaren.

Ontvang je geen bevestigingsmail of heb je na uiterlijk 10 werkdagen het aankoopbedrag nog niet teruggestort gekregen? Neem dan contact op met onze Klantenservice.